آیا موج تازه ترور ها در فرانسه آغاز شده است ؟
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

 

، کارشناس اطلاعاتی- فرانسه

 

از جمعه گذشته تا امروز درپاریس، پایتخت فرانسه، عملیات تروریستی مشکوکی آغاز شده است. جمعه پانزدهم نوامبر 2013، مرد مسلحی حدود چهل ساله، با سر تراشیده که نشانه افراطیون دست راستی و نژاد پرست می باشد، وارد ساختمان تلویزیون (BFMTV) در پاریس شد و با نشانه رفتن اسلحه خود بطرف سردبیر خبر، وی را به مرگ تهدید کرد و سپس بدون شلیک گلوله  ساختمان تلویزیون را ترک کرد.

 

در تاریخ نهم نوامبر 2013، پس از پایان مذاکرات میان جمهوری اسلامی و شش کشور در ژنو، جمهوری اسلامی، فرانسه را مسئول شکست این مذاکرات معرفی کرد. بی درنگ صفحه فیس بوک، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه از سوی طرفداران حکومت اسلامی مورد حمله قرار گرفت، تهدیدات و دشنام ها نه تنها فابیوس، را هدف گرفتند، بلکه به روش سنتی ایرانی- اسلامی! خانواده وی  نیز مورد نوازش! قرار دادند. روزنامه فارس وابسته به سپاه پاسداران، کاریکاتور هایی علیه فرانسه و فرانسوا اولاند منتشر کرد و د رآن فرانسه و مسئولین آن را وابسته به اسرائیل نشان داد.

 

پس تعطیلات آخرهفته، امروز دوشنبه هجدهم نوامبر 2013 ، از بامداد تاکنون سه حادثه مشکوک دیگر در پاریس بطور زنجیره وار رخ داده است. نخست ساعت ده و پانزده دقیقه بامداد، یک مرد مسلح وارد دفتر روزنامه معروف لیبراسیون در پاریس شد و بسوی یکی از کارکنان که جوان بیست و هفت ساله ای می باشد، دو گلوله شلیک کرد، گلوله ها به قفسه سینه این جوان اصابت کردند، وی که دستیارعکاس روزنامه لیبراسون می باشد، بشدت مجروح شد و به گزارش پلیس فرانسه، حال مجروح وخیم می باشد. تروریست سپس محل حادثه را ترک کرد. « گفته می شود؛ روزنامه لیبراسیون و تلویزیون (BFMTV)، به سیاست های  حزب سوسیالیست فرانسه نزدیک می باشند، و جمهوری اسلامی این دو رسانه را در شمار رسانه های وابسته به صهیونیسم جای داده است.

 

ساعتی پس از تیراندازی در دفتر روزنامه لیبراسیون، صدای شلیک گلوله در روبروی بانک (Société Générale) در محله تجاری معروف( لا دفانس) در کنار پاریس ، شنیده شد، خبر ها حاکی از آن است که در این تیراندازی به کسی آسیبی وارد نشده و تیرانداز از محل حادثه گریخته است. به گفته منابع پلیس، پوکه گلوله های رها شده روبروی بانک، نشان می دهد که از همان اسلحه ای شلیک شده  که بامداد امروز در روزنامه لیبراسیون مورد استفاده قرار گرفته است. لازم به توضیح است که بانک (Société Générale) تنها بانک فرانسوی است که در تهران شعبه دارد.

 

کمی بعد از این رخداد، مردی، یک اتومبیل سوار را در نزدیکی های محله تجاری (لادفانس)، در شهرک (پوتو) گروگان گرفت و از راننده خواست که او را به  خیابان معروف شانزه لیزه رساند. راننده دستور گروگان گیر را اجرا کرد و سپس پلیس را آگاه نمود.

 

آمار ها نشان داده است که جرایمی از این نوع درفرانسه ، همواره توسط مسلمانان افراطی و افراد یا گروه های تند روی نژاد پرست، انجام شده است.

بر پایه اطلاعات به دست آمده ؛ سفرای جمهوری اسلامی در فرانسه، همواره روابط نزدیکی با مسلمانان افراطی مقیم فرانسه و احزاب و گروه های دست راستی و نژاد پرست فرانسوی و طرفداران نازی ها دارند. در تاریخ سیزدهم آوریل 2010، مهدی میرابوطالبی، سفیر پیشین جمهوری اسلامی در پاریس، در ملاقاتی که با یک گروه تندروی دست راستی  داشته در باره « گسترش روابط  میان دو ملت! سخن گفته است».

 

هم اکنون فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در اسرائیل بسر می برد و قرار است فردا در ژنو مذاکرات میان جمهوری اسلامی و شش کشور برگزار شود. فرانسه از هم اکنون شرایط سخت تری را برای این مذاکرات، پیش بینی نموده است، این شرایط  بی شک خوشایند رهبران حکومت اسلامی نخواهند بود.

 

از سوی دیگر، قرار است امروز، مهدی ابریشمچی، یکی از مسئولین سازمان مجاهدین خلق، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس،  در باره وجود یک سایت اتمی، مخفی، در ایران افشاگری نماید. اگر این افشاگری همراه با اسناد و مدارک معتبر باشد ،می تواند موضع گیری سختگیرانه هفته پیش فرانسه را در برابر جمهوری اسلامی و پنج کشور دیگر تقویت نماید.

 

پس از انقلاب اسلامی در ایران، درروابط میان حکومت اسلامی و فرانسه، همواره فراز و نشیب های بسیاری دیده شده است. فرانسویان موج ترور هایی را که از سوی جمهوری اسلامی، پاریس را به آتش و خون کشاند از یاد نبرده اند.

منابع:

http://www.liberation.fr/societe/2013/11/18/un-homme-ouvre-le-feu-a-liberation-un-photographe-blesse_947752

http://www.lemonde.fr/societe/article/2013/11/18/coups-de-feu-devant-l-immeuble-de-la-societe-generale-a-la-defense_3515668_3224.html

http://www.bfmtv.com/societe/nanterre-un-homme-prend-otage-un-automobiliste-648518.html

http://www.surlering.com/article/article.php/article/la-ambassadeur-da-iran-a-la-rencontre-des-nazillons-frana-ais

 

Miraboutalebi_Mehdi_Nazi.jpg

آیا عبدالحکیم دخار، تروریستی که در پاریس وحشت آفرید، به ایران سفر کرده است؟

فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی- فرانسه

 

عبدالحکیم دخار، تروریست کار کشته و خونسرد، که موفق شده بود بگریزد و تا چهارشنبه شب، پنهان شود، از سوی یکی از نزدیکانش لو داده شد. عبدالحکیم دخار، پیش از این رخداد ها، دارای پرونده جنایی در دستگاه قضایی فرانسه بوده است.

عبدالحکیم دخار، در 1994، میلادی متهم شد که یک کارابین، در اختیار قاتلین سه پلیس فرانسه گذاشته است و به همین دلیل به چهار سال زندان محکوم شد. امانوئل والس، وزیر کشور فرانسه، در یک مصاحبه  تلویزیونی گفت: عبدالحکیم دخار پس از بیرون آمدن از زندان در سال 1988، به خارج از فرانسه رفته است و به همین دلیل پلیس فرانسه رد پای وی را گم کرده است.

 

از روز جمعه پیش، پانزدهم نوامبر 2013، تا دیشب ، پلیس و نیرو های امنیتی فرانسه به دنبال تروریستی بودند که موفق شده بود چهار عملیات تروریستی در پاریس انجام دهد. جمعه، پانزدهم نوامبر، نفوذ به دفتر تلویزیون (BFMTV) و تهدید سردبیر و کارکنان تلویزیون، روز دوشنبه هجدهم نوامبر؛ نفوذ به روزنامه لیبراسیون و تیراندازی به یکی از کارکنان این روزنامه ، تیراندازی روبروی دفتر مرکزی بانک (Société Générale) و در پایان کارنامه عبدالحکیم دخار، با گروگان گرفتن راننده یک اتومبیل و مجروح کردن وی با گاز سمی تکمیل شد.

 

عبدالحکیم دخار، از سال 1994 تا 1998، زندانی بود، وی مدتی را در زندان (پواسی) درغرب پاریس گذرانده است. زندان پواسی، همان زندانی است که علی وکیلی راد، قاتل شاپور بختیار نیز در آنجا زندانی بوده است. علی وکیلی راد نیز از سال 1991 تا 2010 در زندان های فرانسه زندانی بوده است. آیا میان علی وکیلی راد وعبدالحکیم دخار در مدت زندانی بودنش ارتباطی  بوجود آمده است ؟  علی وکیلی راد، پس از آزادی از زندان و ترک فرانسه ، هنگام ورود به ایران در فرودگاه تهران مورد استقبال رسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی قرار گرفت. گفته می شود؛ علی وکیلی راد، هم اکنون زیر نظر اکبر خوشکوش، یکی دیگر از تروریست های سرشناس رژیم خدمت می کند.

 

روز دوشنبه هجدهم نوامبر 2013، در مقاله ای با عنوان ( آیا موج تازه ترور ها در فرانسه آغاز شده است ؟) احتمال ارتباط عملیات تروریستی اخیر در پاریس، با گفتگو های شکست خورده میان جمهوری اسلامی و شش کشور در ژنو مورد بررسی قرار گرفته شد. اسناد و مدارکی مبنی بر ارتباط سفارت جمهوری اسلامی با مسلمانان تندرو، گروه های نژاد پرست، دست راستی و چپ های تندرو در فرانسه موجود است.

 

اصولاً در فرانسه پس از هر رخداد تروریستی، همه نگاه ها متوجه جمهوری اسلامی می شود. کارشناسان اطلاعاتی می گویند؛ پس ازهر حادثه تروریستی که در فرانسه اتفاق می افتد، سفارت جمهوری اسلامی و دفاتر وابسته به ایران، تحت محاصره نامرئی قرار می گیرند، و رفت و آمد ها به این اماکن بشدت زیر نظر می باشند

 

گزارش شده است؛ نامه ای از عبدالحکیم دخار، به دست مقامات قضایی فرانسه افتاده است. در این نامه، که نامفهوم به نظر می رسد، عبدالحکیم از لیبی، سوریه  و وضعیت کنونی جهان عرب نوشته است.









November 22nd, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی